Att tycka om.


Källan är tyvärr okänd.

Relationer är viktigt för mig, ni måste kunna lita på mig. Så, här är saker jag tycker om:

-När jag dela på ett ballerinakex och chokladen följer med den vita delen upp.

-Julgranar.

-Att baka onaturligt många bullar, kakor etc. och sen äta sig riktigt mätt.

-Att gå ute med tunna finstrumpbyxor på vintern och sen komma in och känna hur varmt det blir -på benen.

-Att sitta på någons axlar.

-Att köpa en helt ny outfit.

-Att skriva ut ett anteckningsblock där varje sida är täckt till max.

-Dem få stunder då jag är fruktansvärt stolt över mig själv.

-Att tvätta händerna i iskallt vatten och mycket tvål.

-Att vara ute i gryningen och möta en ny dag.

-Att ha raggsockar i skorna och en tjock halsduk för första gången för säsongen.

-Snöbollskrig.

-Hesa röster.

-När spårvagnschauffören väntar in mig fast jag springer alldeles för långsamt och är alldeles för långt bort.

-Att få högsta betyg på en uppsats som i flera veckor tagit all min vakna tid.

-När någon noterat att jag ställt min schampoflaska upp och ner i duschen och köpt nytt fast jag glömt att säga till.

-Håkan Hellström.

-När trötthet övergår i känslan att vara oövervinnerlig.

-Att känna igen mig i så mycket i en låttext att den nästan måste vara skriven efter mitt liv.

-Att handla på Gröna Konsum i Saluhallen.

-Att lyssna på samma oslagbara låt igen och igen och igen, med volymen på max.

-Att skratta, mycket och länge.

-Att bli ihågkommen.

Kom ihåg att andas och leva för stunden.
Kram och puss// Katla.


Zwei


Hallå hallå! Här är jag alltså,Urban. Bra att veta? Jag fnissar mycket.. flabbar, skrattar, skriker, tjuter, ligger på golvet och vrider mig av glädje. Ofta!  För jag har hört att ett gott skratt förlänger livet!

//Urban.

Skriver



Vi sitter här och knåpar ihop lite brev och annat bra. Sugna på mackor är vi så nu är det bara att ta fram surdegen ur frysen och börja baka..

Vattna inte ihjäl dina blommor, 80% av växterna i det svenska hemmet dör i drunkningsolyckor.

//Urban och Katla.

Ein

Sitter här och smaskar för att mätta kunskapstörsten..

Sitter här och smaskar för att mätta kunskapstörsten..

Lev idag för kom ihåg att idag är morgondagen du drömde om igår!
/Urban

Begnt.

Kännde att det kan vara trevligt med ett ansikte. Här är jag, Katla. I toppform!    
Kännde att det kan vara trevligt med ett ansikte. Här är jag, Katla. I toppform!     Idag slår jag ett slag för Mammas Nya Kille!

Idag slår jag ett slag för Mammas Nya Kille!

Kramar och pussar // Katla

Hej

Norrköping är drogavvänjning. Och här bor vi. Vi. Urban och Katla. Vi har precis börjat gymnasiet och det här är en blogg om just oss och våra dagliga påhitt. Trevlig resa! Vi har precis ätit glass från himlen och helvetet på jorden och till efterrätt blir det helium, allt för att förgylla dagen!

Övning ger färdighet.

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0