Så går en helg och kommer aldrig tillbaka.

Vi vet minnsan hur man tar tillvara på tid! Under helgen har vi hunnit med att gå på en hejdundrans fest för hagagymnasiet, dansat i en natt byggd av kutur och myst med kaka, ungdomsvän och film i Skarpahagen, slå det om ni kan!

Tyvärr är Katla en usel fotograf. Hagafestens bilder blev aldrig tagna eftersom hon hade så mycket annat för sig och som minne från Kulturnatten kan vi bara ge er det här:


En Oskar som glatt visar upp vad han tycker om kvällens höjdpunkt, dock utan banjosolo..

Men, under söndagen skrek Urban att nu får det vara nog och grabbade själv tag i kameran:


Sammanbiten, bakande Ellen.


Ofärdig kaka. Någon bild på den färdiga kakan hans tyvärr aldrig med...

För det här är allt som blev kvar efter att tre hungiga flickor ätit sig mätta:


Hoppas att ni haft lika roligt som vi, dock med kanske en aning mer sömn ty dagens tips lyder som följer;
Somna för Guds skull inte på historialektionen, det kan med stor sannorlikehet sluta i otrevligheter!

Vila i frid// Katla och Urban.


Oväntat besök.

Bäst som jag satt med näsan i matteboken hände något väldigt oväntat.
Helt plötsligt slogs en dörr upp på vid gavel, mitt i mitt räknehäfte!


Stum av förvåning kunde jag strax skåda den lilla figur som kom ut:



Illamarigt stod han där och såg på mig, tystnaden låg tung mellan oss tills han till sist tog till orda:



!!!!

Nu, när jag åter sitter i min ensamhet, känns inte åtta sidor matte lika jobbigt längre.

Dö lycklig// Katla.

"Det här är min pensel och du är duken jag målar på."

Ssssssssh, Katla skapar!




Vem vet, inte du. Vem vet? Bara jag..

Jag vet att en bra lördag börjar med familjen. Vandrandes sida vid sida i regnet på en höstmarknad iklädda varsin sydväst. Sedan fikar du många gånger under dagen. Gärna med olika vänner och hög kakaohalt. Gå på stan och shoppa loss. Köp tjocka nylonstrumpbyxor för 5 kr styck och hitta den perfekta kjolen inför hösten.


Ät det du tycker allra bäst om till middag och städa rummet. Gör enkla "spa"-behandlingar på dig själv och känn dig till freds med livet, allt löser sig "let it be". Sedan kan du bara sitta och vänta förväntansfullt på att en fin vän ska komma förbi och se:


Drick gärna hemmagjord jordgubbsmilkshake och fnissa lite så har ni den perfekta lördagen i en liten ask.

//Urban.

Fritidsintressen



Här kommer då en dagens klädsel från Urban. Så här såg jag ut idag när jag gick runt och existerade.
Jag har precis varit och tränat min förmåga att hänga uppochner, det gick väldigt bra så just nu är humöret på topp! Alltså dags att sova, jag har hört att du ska göra det du är bäst på när du känner dig på topp! Gonatt.

//Urban.

Var bor du lilla råtta, i en hatt?

Idag har jag kläder på mig. Något annat hade kallats för förargelseveckande beteende och jag hade blivit tagen av polisen. Nu slapp jag det som tur är.



Alla kläderna är köpta och betalade i affär. För man får inte gå och ta kläder lite hur man vill. Det kallas kort och gott för stöld.

Tack för mig// Katla.


Dagens tips dagen tips dagens dagens dagens dagens tips!!

Dagens tips lyder kort och gott; spendera dina surt förvärvade pengar på att gå på bio och se "I rymden finn inga känslor". Ta gärna med dig en kamrat med en stor godispåse!


Psssst. Glöm ej att tänka på att det kan finnas nötalergiker i din omgivning. Fråga innan ni öppnar nötkrämen!

Pussar och kramar och gratis bananer till alla önskar Katla.


Sverige, ett mycket konstigt land.



Skratta, mycket och länge!
// Katla.

Konsentrationsförmåga



Idag, och alla andra dagar, saknar jag min kära syster Elsa som har flyttat till avlägsna delar av europa.. Till hennes ära tänkte jag dela med mig av ett av de många fina och användbara tipsen som hon har givit mig under årens lopp. "Om konsentrationsförmågan börjar tryta framåt eftermiddagen i skolan, stäng in dig på toaletten och stå på händer i någon minut så är du på topp resten av dagen." Det funkar!! Tack för att du finns.

Mitt tips till tipsen, följ tipsen!//Urban.

Frukt.



Jag har precis ätit en banan. Vilket är ett tecken på att jag överlevde "Operation Kanel".
Hurra, hurra, hurra, hurra!

Vi ses ute på gatorna// Katla.


Operation Kanel



Idag testade jag och Katla om det var sant att du kräks om du äter en matsked kanel.

19.01 Katla utför operationen och kräks mycket riktigt som ryktet har berättat.

19.10 Hes röst, svidande hals.

19.13 Rösten börjar återgå till normal, fortfarande svidande hals.

19.17 Mildare i halsen, tjockare i näsan.

19.21 Halsont nästan över, rinnande ögon och smaken av kanel kommer tillbaka.

19.29 Tjock i huvudet, ögon och näsa rinner, hes i halsen.

19.40 Det onda i halsen borta, hurra, ögon och näsa rinner fortfarande.

19.50 Täppt i vänster näsborre, tjock i halsen. Utlöser kanel förkylning?

Prova inte detta hemma det var det värsta Katla varit med om i hela hennes liv och hon är härdad hon! Vi ville bara informera er om att det är sant, så pressa inte in kanel i munnen innan första dejten i ett försök att lukta mystiskt orientaliskt.

//..


RSS 2.0